Teknoloji

Startup’lar İçin Adım Adım Oyunlaştırılmış Uygulama Stratejileri

Özellikle oyunlaştırılmış taşınabilir bir uygulama geliştirirken nereden başlayacağınız genellikle önemli ve uygun bir sorudur. Stanford Üniversitesi burada. Profesörlerinden Amy Jo Kim’in, ustalık gibi uzun vadeli oyuncuların ustalık kısımları veya işe alım gibi başlangıç ​​adımları yerine tekrarlayan görevler olan Alışkanlık Oluşturma kısmına odaklanma gibi bazı noktaları var.

Grafikteki adımlara göre öncelik verilmesi gereken noktalar belirtilmiştir.

Yalın Girişim sistemleri ile ürününüzü hayata geçirirken odaklanmanız gereken noktalar şunlardır:

• Alışkanlık Döngüsünü geliştirerek başlayın.

MVP’nizin amacı, temel varsayımlarınızı test etmek ve çekirdek hedef kitlenizin (mikro dikey olarak da bilinir) ihtiyaçlarını, alışkanlıklarını ve isteklerini daha iyi anlamaktır. Başlangıçta, oyun döngüsü, bağlantı döngüsü, meydan okuma döngüsü, temel döngü olarak da bilinen Alışkanlık Döngünüzü test etmeye ve ayarlamaya odaklanın. İnsanların düzenli olarak geri gelmelerini sağlayan “kancayı” bulmaya çalışın; ideal olarak onların günlük olarak geri gelmelerini sağlayan bir unsur. Test için, hedef kitlenizden, çalışmalarınızı sorunsuz bir katılım süreci olmadan rahatlıkla kullanabilen, erken benimseyenleri bulun.

• Beta aşamasına geçmeye hazır olduğunuzda Giriş aşamasını güzelleştirin.

Temel Alışkanlık Döngünüzü belirledikten sonra, daha büyük, daha az “iç çevreye” ölçeklenmenize olanak sağlayacak etkili bir girdi sistemi tasarlamak için iyi bir konumdasınız demektir. Beta (kapalı ve/veya açık) süreci oluşturup çalıştırdıkça, bir yandan Alışkanlık Döngünüzü hassaslaştırmaya ve ayarlamaya devam ederken, bir yandan da giriş mekaniğinizi geliştirmek isteyeceksiniz.

• Ustalığın tohumlarını ekin ve ardından tutkulu oyuncularla sistemleri birlikte geliştirin.

Ustalığın rolü bu bulmacanın sıklıkla yanlış anlaşılan bir modülüdür. Ustalık, öğrenme, yeterlilik ve yaratıcılıkla ilişkilidir. Sisteminizi uzmanlaşmaya değer kılan şey nedir? Oyuncu hangi beceriyi öğrenir? Ustalıkla nasıl bağlantı kurulur ve kutlanır? Sisteminiz sosyal etkileşimi nasıl şekillendiriyor, kısıtlıyor ve mümkün kılıyor? Sistem insanları birbirleriyle karşılaştırmaya teşvik ediyor mu? Savaşları ve ırkları mümkün kılıyor mu? İnsanları daha büyük bir amaç için güçlerini birleştirmeye teşvik ediyor mu?

Bir oyun geliştiriyorsanız, el becerisi ve ustalık, geliştirme sürecinizle iç içe geçmiş durumdadır. Oyun benzeri bir sistem kurmayı hedefliyorsanız, oyuncularınızın hangi becerileri geliştirip ustalaşacağını erkenden düşünmeye başlayın. O zaman kendinize şu soruları sorun: En yetenekli ve tutkulu oyuncularımız sisteme nasıl katkı sağlayabilir? Hangi gelişmiş rolleri ve güçleri kazanabilirler? İnsanların ne yaptığını görmek için temel izleme sistemlerini (Derecelendirmeler, Beğeniler, Favoriler veya Oylar gibi) kullanmak uygundur. Ancak uzman oyuncular için kazanılmış roller ve güçler oluştururken, en tutkulu oyuncularınızın ihtiyaçlarını, alışkanlıklarını ve isteklerini dikkate alırsanız daha başarılı olursunuz. Erken Dönem Tutkulu Oyuncularınızla birlikte Liderlik sistemleri geliştirirseniz, en tutkulu oyuncularınızın daha derin ihtiyaçlarına ve içsel motivasyonlarına hitap eden sistemler ve güçler yaratma şansınız çok daha yüksek olacaktır.

LinkedIn

X

instagram

Bu makalede öne sürülen fikir ve yaklaşımlar tamamen yazarların özgün fikirleri olup, Onedio’nun yayın politikalarını yansıtmayabilir. ©Onedio

haberkabaduz.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu